OC Księgowych, Biur Rachunkowych i Doradców Podatkowych
OBOWIĄZKOWE I DOBROWOLNE UBEZPIECZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ KSIĘGOWYCH, BIUR RACHUNKOWYCH I DORADCÓW PODATKOWYCH
Obowiązkowe i dobrowolne ubezpieczenie OC Księgowych, Biur Rachunkowych i Doradców Podatkowych
Ubezpieczenie obowiązkowe odpowiedzialności cywilnej księgowych spełnia najnowsze wymogi polskiego prawa: zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów obejmuje prowadzenie ksiąg do celów rachunkowych z limitem 10 tyś. euro na każde zdarzenie.
Ubezpieczenie dobrowolne, ważne dla podmiotów prowadzących księgi podatkowe, rozliczanie płac i kadry - nie objęte ubezpieczeniem obowiązkowym. To ubezpieczenie nadwyżkowe – zapewni dodatkową ochronę po wyczerpaniu polisy obowiązkowej do 5 mln zł.
W części dobrowolnej polisa obejmuje dodatkowy szeroki zakres:
- nadwyżkowy limit ponad ubezpieczenie obowiązkowe,
- doradztwo podatkowe,
- doradztwo kadrowe (ZUS, listy płac, akta osobowe)
- dodatkowe koszty obrony,
- koszty obrony w postępowaniu karnym, karno-skarbowym lub administracyjnym,
- odpowiedzialność za naruszenie własności intelektualnej, tajemnicy zawodowej oraz zniesławienie,
- odpowiedzialności za utratę dokumentów,
- odpowiedzialności cywilnej i administracyjnej za naruszenie RODO oraz szkód cyber.
Uzupełniające i nadwyżkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej może chronić do kwoty 5 000 000 zł.
Obowiązujące akty prawne:
USTAWA z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości1)
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 6 listopada 2014 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych
Do przedstawienia odpowiedniego dla Państwa firmy zakresu ubezpieczenia niezbędne jest wypełnienie formularza online: (* - informacje wymagane)